Jak dobrze pozycjonować?

Wykorzystanie narzędzi pozycjonerskich i zaplecza pomoże z pewnością tak wypozycjonować dany produkt, firmę, organizację, usługę, serwis internetowy, czy stowarzyszenie, aby zajmowały jedną z wyższych pozycji w rankingu wyszukiwarki, i przez długi czas znajdowały się w czołówce. Powinniśmy również pamiętać, o tym ze pierwsza strona wyszukiwarki jest najważniejsza, i przynosi danemu przedsiębiorstwu najwięcej dochodów. Dlatego, ze 90% użytkowników Internetu, po wpisanej frazie lub wyrażeniu, przegląda jedynie pierwsza stronę wyszukiwarki, wchodzi na witryny znajdujące się na liście TOP 10.

Kolejne pozycje na drugiej stronie są przeglądane sporadycznie, tak samo jak na trzeciej, na kolejne zagląda jedynie 1% zainteresowanych. Dlatego to że dana firma zainwestowała w stworzenie strony WWW, to nie czyni tego, ze będzie miała klientów, nawet jeśli jej oferta jest bardzo dobra i konkurencyjna dla tych, które znajdują się na pierwszej liście. Każdy pozycjoner jest świadomy tego, co musi uczynić, aby dana witryna znalazła się na wysokiej pozycji. Wykorzystując doświadczenie, i spryt dokonują poprawek, które mają wpływ na szybsze otwieranie strony, i na to czy dana witryna stanie się popularna. W ówczesnych czasach słowa kluczowe są na tyle konkurencyjne, że trudno jest spowodować, żeby dana firma znalazła się na pierwszym miejscu.


Tworzenie witryny a pozycjonowanie

Utworzenie witryny internetowej nie oznacza tego, ze od tego momentu, będziemy mieli niezliczoną ilość klientów. Oczywiście posiadanie własnej strony internetowej jest bardzo istotne, jest ona bowiem dodatkowa reklamą naszego przedsiębiorstwa, produktów oraz usług, ale nie stanowi tego, ze będziemy zarabiać wielkie pieniądze. Musimy jednak zwrócić uwagę na jej czytelność i wizualizacje. Czy wchodząc na swoją stronę, czujemy że jest ona na tyle atrakcyjna, żeby na niej można było dłużej zostać? Czy na wchodząc na podobną stronę nawet z innej branży, czujemy że możemy takiej firmie zaufać, czy produkty i usługi są na tyle atrakcyjne, że bez zastanowienia z nich skorzystamy lub je kupimy? Odpowiadając sobie na te pytania, odpowiemy również czy nasza strona internetowa zaciekawi również innych internautów i potencjalnych klientów. Inwestycja w reklamę, oprócz wydanych pieniędzy ma przynosić w późniejszym czasie zyski. Wydając kilkaset złotych mniej, a uzyskując taki a nie inny efekt, jest zbędne. Lepiej dołożyć kilka złotych, i sprawić wizytówkę swojej firmie, z której będziemy dumni.

Kolejną sprawa, która jest równie ważna to znalezienie osoby, która zajmie się pozycjonowaniem gotowej strony, musi to być osoba, która przede wszystkim zna się na tym. Nie zawsze możemy przewidzieć czy zleceniobiorca sprawdzi się w tym, i czy przypadkiem nie skończy się tylko na przekonaniach nas o tym, że firma zajmie pożądaną przez nas pozycje w wyszukiwarce. Omijajmy takie osoby szerokim łukiem, nie wróży to nic dobrego, ważne są wyniki i opinie o pozycjonerze.