Day: 27 czerwca, 2021

Sprzęt do ćwiczeń – wybierz najlepszy dla siebie

Jeśli chciałbyś ćwiczyć częściej, ale droga na siłownię jest dla Ciebie zbyt denerwująca, założenie małej siłowni w domu lub garażu jest właściwym rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli zawsze masz dostęp do tego samego sprzętu treningowego w studiu, nie potrzebujesz wskazówek i wsparcia trenera oraz nie interesują Cię kursy. Jeśli nigdy wcześniej nie trenowałeś na sprzęcie, zdecydowanie powinieneś najpierw przeprowadzić szczegółową konsultację z kompetentnym trenerem lub lekarzem rodzinnym, aby uniknąć uszczerbku na zdrowiu w wyniku nieprawidłowego treningu. Możesz również skorzystać z kursów próbnych lub dni testowych oferowanych w studiach fitness, aby zapoznać się z różnymi urządzeniami. Powinieneś także zastanowić się, jakie cele realizujesz dzięki treningowi. – Czy interesuje Cię tylko równowaga sportowa? Chcesz budować mięśnie? Albo zredukować tłuszcz? Które części ciała szczególnie chcesz trenować? A co z treningiem wytrzymałościowym i kondycyjnym? Wybierz sprzęt sportowy do swojej małej siłowni

Bieżnia

Bieżnia nadaje się do efektywnego treningu sercowo-naczyniowego i spalania tłuszczu. Możesz chodzić na bieżni lub profesjonalnie biegać. Trening na bieżni jest zdrowszy niż trening na asfalcie, ponieważ stawy są mniej obciążone dzięki amortyzacji pasa.

Orbitrek

Orbitrek działa na duże mięśnie nóg, ramion i tułowia. Regularna sekwencja ruchów biegania odbywa się bez wpływu. orbitreki oferowane są w trzech wersjach. – W przypadku orbitreków z kołem zamachowym z tyłu symulowany jest normalny jogging. Jeśli koło zamachowe znajduje się z przodu orbitreka, symuluje sekwencję ruchów bardziej w kierunku szybkiego chodzenia lub chodzenia. Trzeci wariant orbitrek posiada dodatkowy przegub w tylnej części, który umożliwia bardziej płaskie, dłuższe kroki.

Trenażer rowerowy / ergometr

Trenażer rowerowy i ergometr rowerowy to stacjonarne urządzenia treningowe, które symulują sekwencję ruchów rowerzystów. Ergometry dają możliwość jak najlepszego dostosowania treningu do układu krążenia i jego precyzyjnej kontroli. Jeśli chcesz przede wszystkim ćwiczyć swoją wytrzymałość, a także lubisz jeździć na rowerze, trener rowerowy lub ergometr to najlepszy wybór.
Jeśli nie chcesz rezygnować z roweru przy złej pogodzie, możesz przez cały rok jeździć na rowerze z trenażerem rolkowym w pokoju hobbystycznym. Naturalna sekwencja ruchów na trenażerze rolkowym jest dla większości rowerzystów wygodniejsza niż trening na ergometrze.

Wioślarz

Wioślarz nadaje się do treningu siłowego/wytrzymałościowego oraz do poprawy wytrzymałości. Podczas ćwiczeń na wioślarzu skupiamy się głównie na grupach mięśni ramion, nóg i tułowia.

Stepper


Steper służy przede wszystkim do treningu mięśni ud i pośladków. Ponadto możesz poprawić swoją ogólną wytrzymałość fizyczną, ćwicząc na steperze, chociaż dobry orbitrek jest do tego bardziej odpowiedni, ponieważ steppery powinny prowadzić do problemów z krążkiem międzykręgowym, jeśli są używane przez dłuższy czas.

Podstawowe wyposażenie sali fitness we własnym mieszkaniu to początkowo prosty i drobny sprzęt oraz produkty takie jak dmuchane piłki, skakanki, bieżnia czy maty izolacyjne do rozgrzewki gimnastycznej. Zaopatrz się również w zestaw hantli oraz ławkę treningową do prostego treningu siłowego.